Miss Receptionist yang Super"Hot"...

Hye everyone...


Hari ini mungkin bukan hari yang baik untuk aku berkongsi cerita menarik.. hurhhhh! Memang tak boleh blah dengan seorang akak kaunter ni. Cis! Bukan jaga kaunter apa pun.

Kalau you jaga kaunter, and keje you tu super duper busy, ok I faham kak. Tapi I tak mintak you sediakan apa-apa document pun. I cuma datang and tanya boleh tak I dapatkan salinan borang yang I tahu you dah pun fotostat borang tu banyak2. And I datang sebab orang bawah you kata, boleh dapatkan kat office. But suddenly, bila I tanya sambil hadap muka you yang macammm la manis tu, and you jawab "mintak kat ketua" sambil mata sikit pun tak pandang muka I yang sikit punya cute ni? Dah la tu, I cakap thanks pun you still xsedar I sedang tunggu muka you ngadap muka I and cakap maaf, sila rujuk pada oarang yang sepatutnya. hishh payoh ke nk serve tetamu?? 

Saya tak rasa ini alasan yang sesuai untuk akak bagi pada saya

Kalau macam ni la service you, kalau you keje dengan private firm, I rasa company you sah2 pecat you dulu sebelum diorang gulung tikar. Haihh you kalau kerja taknak tengok muka orang, you jangan apply keje kat pintu masuk ofis boleh tak kak? Its not my first time facing your face la kak. Before ni I datang nak amek barang yang you suruh I amek pun, you serve I macam apa. I tercongok depan kaunter tunggu you ambilkan barang, tapi you duduk saja kat depan PC buat keje you. Last2, orang lain yang serve I selepas I tunggu hampir setengah jam depan pintu ofis you. 

Kak, tolong tengok point kedua pliss...

Heyh kak, I rasa kalau I pergi post office yang guna sistem giliran tu pun I tak perlu tunggu lama macam I tunggu kt depan kaunter you tau?

Hm... dan aku rasa, mungkin semua pekerja depan kaunter ni perlu betul2 dilatih untuk senyum dan belajar betapa pentingnya eye contact. Kalau ye pun akak ada masalah, takkan la dah berapa kali saya datang situ pun akak ada masalah. Come on la kak, saya dah dengar banyak kali orang bercerita pasal service layanan akak dengan orang lain yang datang situ. Tak pernah berubah. 



Kalau rasa akak tak mampu untuk senyum, akak mintak la tukar position untuk buat keje dalam bilik lain yang takkan buat akak berjumpa dengan orang ramai. Kalau la kat depan kaunter akak tu ada peti aduan, dah lama saya usulkan cadangan tu kak. 

Aku tak mintak untuk dilayan seperti VIP, aku cuma mintak untuk akak jawab, maaf, borang tu akak dah beri pada sekian sekian sekian...

Tak susah la akak manisss...

Sekian...





Comments