Movie Review 8: A French boarding school for difficult boys...

_________________________________________________________________________________
Les Choristes 

Filem yang diarahkan oleh Christophe Baratier ini dibintangi oleh barisan pelakon yang hebat dan mempunyai peranan yang tersendiri dalam filem ini.

Pierre Morhange - seorang yatim yang telah kehilangan bapa. Dia seorang yang sering didenda di dalam bilik gelap. Dia mempunyai bakat menyanyi namun bersikap angkuh dengan kebolehannya.

Violette Morhange - seorang pelayan restoran. Dia sentiasa berharap untuk menjadi ibu yang terbaik kepada anaknya setelah pemergian suaminya. Dia mempunyai hubungan yang baik dengan Clement (guru kepada anaknya).

Clement - seorang musician dan komposer yang gagal dalam kariernya. Dia bertugas sebagai seorang guru muzik di sebuah sekolah yang majoriti pelajarnya mempunyai masalah tersendiri dan latar belakang yang berbeza.

Pepinot - seorang yatim piatu yang enggan menerima kenyataan tentang pemerigian kedua ibu bapanya. Seorang yang tidak tahu menyanyi namun mampu menjadi peneman yang setia.

Mondain - seorang pelajar baru yang bermasalah. Dia enggan memasuki pasukan koir walaupun telah dinasihatkan oleh gurunya, Clement. Dia mempunyai perngaruh yang kuat di sekolah tersebut.

Comments